Putovima orhideja Donjeg Kamenjaka staza br. 304

Staza je duga 13,5 kilometara i lagana je. U cjelosti ćete je proći za dva i pol sata. Duž staze se nalaze predivne uvale i plaže s atraktivnim kanjonima koje okružuju otočići medulinskog arhipelaga. Rt Kamenjak je znamenit po orhidejama i parku dinosaura.

Start pješačke staze je na parkiralištu neposredno prije ulaza u Premanturu. Krećete se asfaltom jugozapadno i nastavljate makadamom. Ulazite u zaštićene krajolike Kamenjaka. Putem prolazite kraj parka dinosaura s impozantnim skulpturama dinosaura u prirodnoj veličini, a na obali možete vidjeti i njihove stvarne stope zauvijek urezane u kamenu. Putem ćete naići i na lučicu u kojoj se ljuljuškaju barke starih premanturskih ribara. Obala koja se proteže ispod same staze ističe se raznolikošću oblutaka, ravnih ploča i špicastog kamenja (siga) koje more iz dana u dan oblikuje i rezbari. Daljnjom ćete šetnjom ispred sebe uočiti obrise dvaju otočića. Jedan je od njih Porer, kamenita hrid na kojoj se ponosno uzdiže istoimeni svjetionik, a drugi Fenoliga, jedno od najbogatijih nalazišta otisaka dinosaurovih stopala u Europi. Na samom jugu Kamenjaka smjestio se Safari bar izrađen od materijala pronađenih na Kamenjaku. Obala južnog dijela Kamenjaka obiluje kanjonima poznatima po atraktivnim skokovima u more i podvodnim spiljama. Na putu prema sjeveru pratit će vas prekrasna flora Kamenjaka koju čini više od 500 različitih biljnih vrsta. Među njima se osobito izdvajaju orhideje, neke i strogo zaštićene zakonom. Nastavljate dalje šetnju uz istočnu obalu Kamenjaka i uživate u pogledu na medulinski arhipelag koji krasi mnoštvo otočića i uvala. S obale prelazite na makadamski put pa na asfalt u smjeru Premanture. Staza vodi kroz samo naselje sa starom crkvom i velikim zvonikom vidljivim sa svih točaka na stazi. Nastavite prema sjeveru da biste napustili Premanturu i stigli do parkirališta s kojeg ste se otisnuli na pohod.

• Lokacija Premantura
  • Makadam 11.5 km
# Km Visina Oznaka Mjesto Kretanje
0. 0. 48m Parkiralište Premantura Krećemo s parkinga jugo zapadno asfaltom
1. 1.25 55 m rt Kamenjak - Grakalovac Skrećemo desno s glavnog makadamskog puta na nešto manji puteljak.
2. 2.18 23 m rt Kamenjak - Penižole Skrećemo desno prema obali i idemo uz obalu kroz borovu šumu.
3. 3 10 m rt Kamenjak - uvala Polje Skrećemo na puteljak desno te idemo uz obalu.
4. 5.6 13m Rt kamenjak Dalje hodajući uz obalu po zemljanom putu do makadama dižemo se do vidikovca
5. 6.6 14m Rt Kamanjak Od vidikovca spuštamo se prema najjužnijoj točci Istre
6. 11 7m Rt kamenjak Od juga ka sjeveru idemo makadamom uz istočnu obalu
7. 11.7 11 m rt Kamenjak S obalnog puta, kroz borovu šumu, izlazimo na glavni makadamski put.
8. 12.2 27m Rt kamenjak Nakon kratkog uspona skrećemo desno ka izlazu iz Kamenjaka
9. 12.4 36m Premantura naselje Izlaskom na asfalt idemo dalje ka sjeveru kroz Premanturu do parkinga na izlazu tj starta.